Kundservice

Kundservice

TEKNISK KUNDSERVICE SERVAR VÅRA KUNDER

Nokian Heavy Tyres är en däcktillverkare som tar ansvar över sina produkter. Vår tekniska kundservice kartlägger ständigt våra kunders erfarenheter och tar emot deras feedback från förhållanden där däcken dagligen används: skogen, gruvor och hamnar. Vi är där våra kunder behöver oss. Kunskaper om förhållanden där våra däck används och om maskiner som har våra däck är lika viktigt som att kunna tillverka bra däck. Därför skickar vi vid behov en teknisk expert till kunden som ger hjälp och råd. Överallt i världen.

Det är oerhört viktigt för vår produktutveckling och kvaliteten på produkterna att få feedback från våra kunder. Vår tekniska kundservice förkroppsligar lång erfarenhet och nära samarbete med våra kunder och andra aktörer.

Teknisk kundservice

  • Ger hjälp, information och rådgivning i tekniska problem
  • Erbjuder produktutbildning och handlägger feedback från kunder
  • Servar alla Nokian Heavy Tyres kunder och aktörer - slutanvändare, originalmaskin tillverkare, partners och däckverkstäder - världen över.

Kontakt: [email protected]

Notera! Denna e-mailadress skall endast användas för frågor gällande lastbils-, buss- och tunga däck.
För frågor gällande däck till personbilar och skåpbilar, vänligen kontakta din återförsäljare eller kundtjänsten för personbilsdäck.

TEKNISK DÄCKHANDBOK

Denna tekniska manual kommer att bli vårt verktyg för att hitta rätt däck för ditt arbete, med löftet att ditt arbete ska ske underhållsfritt.

FÖRSÄLJNING OCH LOGISTIK

Unika erfarenheter, snabbhet och flexibilitet

Nokian Heavy Tyres produkter säljs både på original- och eftermarknaden. Kraven på effektivitet och bra service är höga. Vårt långa samarbete med världens ledande maskintillverkare har berikat Nokian Heavy Tyres produktsortiment och kundservice med unika erfarenheter och förståelse över kundbehoven.

Nokian Heavy Tyres styrkor är att vår platta organisationsstruktur kan snabbt reagera på kundbehov på marknaden. Bolagets säljorganisation kan erbjuda en kontaktperson till alla våra kunder. Kundkontakterna handlar ofta om lågsiktiga personliga relationer. Ständiga investeringar görs i utvecklingen av kvalitet, porduktivitet och logistik.

Under de senaste åren har omfattande skräddarsydda kundkoncept utvecklats, som till exempel kompletta hjullösningar och snabba leveranser.

Partners och däckkedjan Vianor servar kunder världen över

Nokian Heavy Tyres partnerspecialister och däckkedjan Vianor, som ägs av koncernen Nokian Tyres, stödjer utvecklingen av försäljningen och utvecklingen av vår tekniska service. Erfarna skickliga partners och distributörer, samt den ständigt expanderande däckkedjan Vianor, gör det möjligt att vi kan serva våra kunder världen över.

Vår professionella tekniska kundservice och våra logistiktjänster är unika inom det specialiserade affärssegmentet. Servicen omfattar produkter som fälgar, slangar och lufttrycksmätare samt relaterat kunnande. Det är omöjligt att kopiera eller motsvara vår servicekoncept som är under ständig utveckling.