”Loggningsplatser är mycket krävande för däck, men Nokian Tyres Forest King TRS 2+-däcket har verkligen visat prov på sitt värde.”
Asko Rastas, Koneyhtymä Kanervo
Sauvo, Finland
Skogen måste avverkas utan att underlaget skadas, det även under mycket krävande förhållanden. Däcket Nokian Tyres Forest King TRS 2+ har utvecklats för att ge så bred markkontakt som möjligt, enastående dragkraft utan band och förbättrat stöd för kedjor och band. Diagonalstrukturen med 24PR förbättrar däckets stabilitet. Tack vare starka skuldror och stålförstärkningar är Nokian Tyres Forest King TRS 2+ också mycket tåligt mot skärskador, punkteringar och bandslitage.
Extra gummi i skulderområdet ger Nokian Tyres Forest King TRS 2+ extra tålighet mot skärskador och punkteringar. Dessutom skyddas däcket av stålförstärkningar. Däckets stöt- och gungningsabsorberande diagonalstruktur gör det till en stabil grund för avverkningsarbete.
Nokian Tyres Forest King TRS 2+ har skarpa ribbkanter, extra mönsterribbor och bred kontaktyta. Det maximerar greppet utan kedjor och band även i krävande terräng och ger minimal skada på underlaget.
Nokian Tyres Forest King TRS 2+ är utformat för att ge utmärkt stöd för band. Däckets djupa slitbanemönster med mönsterspår och extra mönsterribbor ger en optimal yta för bandkontakt, vilket minimerar slirning och motverkar skador på däcket.
Nokian Tyres Forest King TRS 2+ är helt kompatibelt med fälgar, slangar, kedjor och band som för Nokian Tyres Forest Rider-däck i motsvarande storlek. Det gör att däcket blir ett lönsamt val för både tillverkare av originalutrustning och ersättningsdäck.
Däcket Nokian Tyres Forest King TRS 2+ har utvecklats för svår terräng och ger enastående dragkraft utan band och förbättrat stöd för kedjor och band. Det innebär effektiv timmeravverkning med minimal skada på underlaget.
”Loggningsplatser är mycket krävande för däck, men Nokian Tyres Forest King TRS 2+-däcket har verkligen visat prov på sitt värde.”
Asko Rastas, Koneyhtymä Kanervo
Sauvo, Finland
”Nokian Tyres Forest King TRS 2+ däck har fungerat mycket bra i alla lägen. Jag kunde inte begära mer av däcken.”
Eetu Toroska, Toroska Eetu Tmi
Kokemäki, Finland
LI / SS | Rekommenderad fälg | Tillåtna fälgar | Bredd | Diameter | Statisk belastad radie | Mönsterdjup |
---|---|---|---|---|---|---|
169A8 (176A2) | DW20B | - | 615 mm24.2 in | 1638 mm64.5 in | 743 mm29.3 in | 50 mm63/32 in |
LI / SS | 169A8 (176A2) |
---|---|
Rekommenderad fälg | DW20B |
Tillåtna fälgar | - |
Bredd | 615 mm24.2 in |
Diameter | 1638 mm64.5 in |
Statisk belastad radie | 743 mm29.3 in |
Mönsterdjup | 50 mm63/32 in |
Rullomkrets | SRI | Högsta tillåtna däcktryck | PR |
---|---|---|---|
4964 mm195.4 in | - | 400 kPa58 psi | 24 |
Rullomkrets | 4964 mm195.4 in |
---|---|
SRI | - |
Högsta tillåtna däcktryck | 400 kPa58 psi |
PR | 24 |
Produktkod |
---|
T445714 |
Produktkod | T445714 |
---|
LI / SS | Rekommenderad fälg | Tillåtna fälgar | Bredd | Diameter | Statisk belastad radie | Mönsterdjup |
---|---|---|---|---|---|---|
173A8 (180A2) | DW24B | DW23B | 715 mm28.2 in | 1634 mm64.3 in | 740 mm29.1 in | 50 mm63/32 in |
LI / SS | 173A8 (180A2) |
---|---|
Rekommenderad fälg | DW24B |
Tillåtna fälgar | DW23B |
Bredd | 715 mm28.2 in |
Diameter | 1634 mm64.3 in |
Statisk belastad radie | 740 mm29.1 in |
Mönsterdjup | 50 mm63/32 in |
Rullomkrets | SRI | Högsta tillåtna däcktryck | PR |
---|---|---|---|
4957 mm195.2 in | - | 400 kPa58 psi | 24 |
Rullomkrets | 4957 mm195.2 in |
---|---|
SRI | - |
Högsta tillåtna däcktryck | 400 kPa58 psi |
PR | 24 |
Produktkod |
---|
T445715 |
Produktkod | T445715 |
---|
LI / SS | Rekommenderad fälg | Tillåtna fälgar | Bredd | Diameter | Statisk belastad radie | Mönsterdjup |
---|---|---|---|---|---|---|
181A8 (188A2) | DW23B | DW24B, DW25B | 744 mm29.3 in | 1833 mm72.2 in | 821 mm32.3 in | 53 mm67/32 in |
LI / SS | 181A8 (188A2) |
---|---|
Rekommenderad fälg | DW23B |
Tillåtna fälgar | DW24B, DW25B |
Bredd | 744 mm29.3 in |
Diameter | 1833 mm72.2 in |
Statisk belastad radie | 821 mm32.3 in |
Mönsterdjup | 53 mm67/32 in |
Rullomkrets | SRI | Högsta tillåtna däcktryck | PR |
---|---|---|---|
5554 mm218.7 in | - | 400 kPa58 psi | 24 |
Rullomkrets | 5554 mm218.7 in |
---|---|
SRI | - |
Högsta tillåtna däcktryck | 400 kPa58 psi |
PR | 24 |
Produktkod |
---|
T445716 |
Produktkod | T445716 |
---|
Det finns de som leder och det finns de som följer, även inom branschen för skogsmaskindäck. Ledarna är produktiva, upptäcker förbättringsmöjligheter och flyttar gränserna. Fler drifttimmar, bättre grepp, högre lastkapacitet, mer effektivitet.
Däcktryck innebär explosionsrisk, de mycket kraftfulla däckmaskinerna utgör en fara och arbete med däck medför en mängd andra risker för hälsan. Det är viktigt att identifiera riskerna i förväg och agera effektivt för att begränsa dem.
Denna tekniska manual kommer att bli vårt verktyg för att hitta rätt däck för ditt arbete, med löftet att ditt arbete ska ske underhållsfritt. Den här handboken innehåller information om däck och tillbehörsartiklar liksom om särskilda behov och krav inom varje produktkategori.
Materialbanken finns bland annat företagets viktigaste logooriginal, senaste produktbilder och broschyrer, färdiga annonsoriginal, videoinspelningar samt tekniska handböcker. Produktbilder kan till exempel användas i tidningsartiklar, bara källan anges.