Nokian Tyres namnsponsor för finska IRONMAN triathlon
Nokian Tyres är huvudpartner och namnsponsor för den första IRONMAN triathlon i Finland. Nokian Tyres IRONMAN 70.3 triathlon ska arrangeras i Lahtis i Finland den 30 juni 2018. Den här högenergisporten matchar utmärkt Nokian Tyres värden som främjar rörlighet och aktiv livsstil. Partnerskapet ger också synlighet för Nokian Tyres varumärke i Finland och övriga världen.
Nokian Tyres IRONMAN 70.3 Finland är en unik atletisk upplevelse som kommer att arrangeras i en vacker miljö bland sjöar och byar i södra Finland, där deltagarna kommer att utmana sig själva i simning, cykling och löpning. Evenemanget i Lahtis är en 70.3 mile (113,03 km) TRIATHLON som omfattar 1,9 km simning, 90 km cykling och 21,1 km löpning. Den totala tävlingssträckan är 113,03 km. Det som gör den här tävlingen speciell är den sena starttiden. Deltagarna kommer till mål vid midnatt och kommer därmed att uppleva midnattssolen.
Nokian Tyres har tecknat ett flerårigt avtal om partnerskap med Midnight Triathlon Events Finland Ab, som representerar varumärket IRONMAN i Finland. Samarbetet fokuserar sig på tävlingar och relaterade nationella och internationella aktiviteter.
– Vi är väldigt entusiastiska över detta partnerskap. IRONMAN-tävlingar är mycket välkända världen över som en utmanande men positiv sportgren. Vi tror på att detta respektfulla evenemang passar extremt bra som marknadsföringskanal för Nokian Tyres. Det erbjuder oss en perfekt miljö för att öka kännedomen och synligheten för vårt varumärke i samband med utomhussport sommartid, säger Antti-Jussi Tähtinen, Vice President of Marketing and Communications Nokian Tyres.
– Vi önskar också att detta inspirerar våra medarbetare och partners att ta väl hand om sin hälsa. Det finns många sätt att bli en aktiv människa och att testa sina egna gränser. Vi är även mycket väl insatta i triathlon som sport då Nokian Tyres egen Hakkapeliitta Triathlon har främjat fysiska aktiviteter sedan ett par decennium.
IRONMAN utmanar hundratusentals människor varje år
Över 260 000 människor deltar varje år i IRONMAN-evenemang världen över. Kännetecknande för deltagarna är en bestäm attityd och ett brinnande intresse för att övervinna sig själva, att överleva och fortsätta framåt i livet. Samma filosofi har varit ledstjärnan i över 80 år även för världens nordligaste däcktillverkare Nokian Tyres. Företagets framgångssaga grundar sig på förståelsen av utmanande förhållanden, ständig utveckling och långsiktighet.
– Med hjälp av evenemanget Nokian Tyres IRONMAN 70.3 Finland vill vi visa det bästa av Finland och finländare samt öka kännedomen om finska bolag globalt. Nokian Tyres är ett starkt företag med finska rötter och det representerar exakt de värden och kvaliteter som vi vill visa för världen. Nokian Tyres är en perfekt namnsponsor för evenemanget och för varumärket, säger Antti Hagqvist från Finntriathlon Ab som äger rättigheterna för varumärket IRONMAN i Finland.
Totalt 1 700 tävlande har registrerat sig till evenemanget Nokian Tyres IRONMAN 70.3 Finland som ska arrangeras i Lahtis nästa sommar. Antalet deltagare är begränsad och deltagarplatserna till evenemanget såldes slut på drygt en månad.
BILDER: www.nokiantyres.com/ironman2018
Mer information:
Antti-Jussi Tähtinen, Vice President, Marketing and Communications, Nokian Tyres [email protected], tel. +358 10 401 7940
Antti Hagqvist, Head of Sales and Marketing for IRONMAN 70.3 Finland, Finntriathlon Ab, [email protected], tel +358 44 011 1415.
Nokian Tyres är världens nordligaste däcktillverkare. Företaget stöder och underlättar körning i utmanande förhållanden. Företaget tillverkar däck för personbilar, lastbilar och tunga specialmaskiner som körs i områden som ställer specielt utmanande krav på däck: snö, skogar och tuffa körförhållanden i olika årstider. Nokian Tyres produktutveckling koncentrerar sig på hållbara lösningar för säkerhet och miljö under hela livscykeln för däck. Däckkedjan Vianor som tillhör Nokian Tyres har över 1 500 anläggningar i 27 länder. År 2016 hade Nokian Tyres cirka 4 400 anställda och nettoförsäljningen uppgick till cirka 1,4 miljarder euro.
IRONMAN och IRONMAN 70.3 är varumärken som ägs av World Triathlon Corporation (WTC) Ltd. Varje år deltar fler än 260 000 människor i dessa tävlingar världen över. www.ironman.com WTC ägs av den kinesiska multinationella Wanda Sports Holding. www.wanda-group.com. Den första tävlingen i Finland under varumärket IRONMAN arrangeras i Lahtis den 30 juni 2018. De 1 700 platserna till tävlingen såldes slut på drygt en månad. Rättigheterna för varumärket IRONMAN i Finland ägs av Midnight Triathlon Events Finland Ab som är ett dotterbolag till Finntriathlon Ab. www.finntriathlon.fi